مانیتور

مانیتور ماشین در اصفهان

ضبط و مانیتور ماشین کره ای

ضبط و مانیتور ماشین چینی

ضبط و مانیتور ماشین اروپایی

ضبط و مانیتور ماشین داخلی

به احتمال زیاد همه شما خودروهایی را دیده‌اید که درون آن‌ها مانیتور وجود داشته باشد. مانیتور ماشین در ابتدا برای ساکنین صندلی عقب در خودروهای معمولاً لوکس‌تر استفاده می‌شد؛ اما با گذر راه خود را به همه خودروها باز کرد و در حال حاضر کم‌تر خودرویی را می‌توان یافت که نمایشگر نداشته باشد. در ادامه به بررسی بیشتر مانیتور ماشین و خرید مانیتور ماشین در اصفهان می‌پردازیم.

مانیتورهایی که در خودروها استفاده می‌شوند در انواع مختلفی از لحاظ سیستم عامل، شکل، کاربرد و …. وجود دارند. بعضی از این‌ها از قبل و در کارخانه در هنگام ساخت خودرو به آن اضافه می‌شوند که این غالباً در خودروهای جدیدتر و مدرن‌تر باب است و به این مانیتورها ، مانیتور فابریک می گویند. در بسیاری از خودروها که از ابتدا بر روی خودشان این صفحه نمایش‌ها را ندارند، صاحبان آن‌ها به دنبال خرید مانیتورها برای ماشین خودشان هستند؛ اما زمانی که برای خرید این وسیله وارد بازار می‌شوند، با تنوع چشمگیری از ضبط مانیتوردار رو به رو می‌شوند که این باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود. ما در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم یک راهنمایی عالی برای خرید مانیتور ماشین در اصفهان به شما ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مانیتور چیست؟

قبل از این که به بررسی مانیتور ماشین در اصفهان بپردازیم، باید اول بدانیم که مانیتور چیست؟

مانیتور در حقیقت یک سخت افزار است که وظیفه آن این است که اطلاعات وارد شده را به شکل گرافیکی نمایش دهد. این اطلاعات می‌توانند عکس، فیلم، متن و یا هر داده دیگری باشد؛ در هرحال، نمایشگر این وظیفه را دارد تا آن را با رزولوشن بالا نمایش دهد.

انواع مانیتور ماشین

در رابطه با مقاله مانیتور ماشین در اصفهان می‌خواهیم به انواع مانیتور ماشین بپردازیم. همانطور که می‌دانید این نمایشگرها یکسان و یک مدل نیستند و انواع مختلفی دارند. همچنین دسته بندی‌های متفاوتی برای مانیتور ماشین وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.یکی از دسته بندی‌هایی که برای مانیتور ماشین می‌توان بیان کرد، دسته بندی از لحاظ نوع مانیتور آن است. چهار دسته از انواع نمایشگر مانیتورها وجود داد که در ادامه به 2 نوع آن اشاره می‌کنیم:

  • واید (wide): مانیتورهای wide همانطور که از نامشان پیداست، از نوع عریض هستند، از نسبت تصویر بالایی برخوردارند. این نسبت در 2:3، 4:3، 16:9 می‌تواند باشد. این نوع نمایشگرهای واید، اغلب در خودروهای سنگین استفاده می‌شوند و در خودروهای سبک به کار برده نمی‌شوند.
  • CRT: کلمه CRT در واقع مخفف کلمه CATHODE RAY TUBE و به معنای لامپ اشعه کاتدی است. این نوع از مانیتورها علاوه بر این که مصرف برق بسیار بالایی دارند، آن کیفیتی را که باید داشته باشند را ندارند. به همین دیل است که دیگر از این نوع صفحه نمایش‌ها در خودروهای امروزی استفاده نمی‌شود.
  • در ادامه دسته بندی‌هایی که برای مانیتور ماشین در اصفهان وجود دارد، محل قرار گیری آن است.
  • دسته‌ای از مانیتورها در پشت صندلی‌های جلو قرار می‌گیرند که مناسب افرادی است که بر روی صندلی‌های عقب می‌نشینند.
  • دسته‌ای دیگر از این مانیتورها، بر روی داشبورد خودروها قرار می‌گیرند. این مانیتورها کاربردهای زیادی دارند. علاوه بر پخش فیلم و موسیقی، به علت این که در دسترس راننده خودرو قرار دارد، در کنترل کردن برخی از مشخصه‌های خودرو کاربرد دارد.
  • برخی دیگر از انواع نمایشگرها، بر روی سقف خودرو قرار می‌گیرند. این مدل که بزرگتر از سایز معمول است، برای ساکنین خودرو در سفرهای طولانی مدت کاربرد دارد.
  • برخی از مانیتورها دارای حافظه داخلی هستند و این امکان را دارند تا فایل‌های منتخب را بر روی آن ذخیره کرد.
  • بسیاری از نمایشگرها این امکان را دارند تا تماس‌ها و پیام‌های تلفن را دریافت کنند و بتوان به کمک آن به تماس‌های دریافتی پاسخ داد و یا حتی تماس جدیدی برقرار کرد. حتی این قابلیت را دارند تا به شبکه‌های اجتماعی نیز وصل شوند. این امکان از طریق اتصال تلفن به بلوتوث برقرار می‌شود.
  • دسته دیگر مانیتورها بر اساس سیستم عامل تقسیم بندی می شوند ، مانتیور ها با سیستم عامل های مختلفی از جمله اندروید عذضه می شوند که به آن ها مانیتور اندروید می گویند.

کاربرد مانیتور ماشین

در ادامه بررسی مقاله مانیتور ماشین در اصفهان، لازم به ذکر است که مانیتورها در خودروهای امروزی از اهمیت زیادی برخوردارند. این اهمیت به حدی است که این نمایشگرها روز به روز در حال پیشرفت هستند و ردپای تکنولوژی در آن‌ها بیشتر حس می‌شود. در ادامه به بررسی کاربرد مانیتور ماشین می‌پردازیم.همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، نمایشگرها می‌توانند مشخصه‌های خودرو را کنترل نمایند. برای مثال در بسیاری از خودروها دوربین وجود دارد که برای کنترل بهتر ماشین، علی‌الخصوص در هنگام دنده عقب گرفتن و پارک کردن، به کار می‌رود. این دوربین‌ها تصاویری که دریافت می‌کنند را بر روی مانیتور خودرو نمایش می‌دهند.

همچنان که در ادامه بررسی مقاله مانیتور ماشین در اصفهان هستیم، باید بدانیم که مانیتورها سیستم عامل‌های مختلفی دارند؛ مانند اندروید، ویندوز و … . مانیتور با سیستم عامل ویندوز به کاربران این امکان را می‌دهد مانند یک گوشی موبایل با آن کار کنند و از استفاده از آن لذت ببرند. برای مثال به علت لمسی بودن آن، استفاده از این مانیتورها بسیار ساده و سریع شده است.یکی دیگر از کاربردهای این مانیتورها، کنترل موسیقی‌های پخش شده است. عوض کردن موسیقی، عقب یا جلو بردن آن، کنترل صدا و … از جمله کاربردهای این دستگاه است.

همچنین این امکان وجود دارد تا گوشی موبایل خود را از طریق بلوتوث و یا کابل‌های مختلف مانند USB، AUX و … به آن وصل نمایید. علاوه بر این، بسیاری از این نمایشگرها قابلیت اتصال فلش و یا سی دی و DVD و کارت حافظه را نیز دارند.بسیاری از مانیتور ماشین‌ها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.این مانیتورها دارای برنامه‌های مسیریابی GPS هستند که به راننده خودرو، پیدا کردن آسان مسیر و محل‌های مختلف را می‌دهد.همچنین یک سری از امکانات خودروها را می‌توان با استفاده از این صفحه نمایش‌ها کنترل کرد. برای مثال می‌توان درجه بخاری، کولر و به طور کلی دمای خودرو را به وسیله این نمایشگرها کنترل کرد. با خرید مانیتور ماشین در اصفهان این امکان برای ماشین شما وجود دارد.

نکات خرید مانیتور ماشین

در این بخش از مقاله مانیتور ماشین در اصفهان می‌خواهیم به بررسی دو نکته مهم در رابطه با خرید نمایشگر خودرو بپردازیم.

  • یکی از نکاتی که در هنگام خرید مانیتور ماشین باید به آن دقت کرد این است که با توجه به نوع خودرو و همینطور سلیقه شما، باید مانیتور مناسب را انتخاب کرد. دسته‌ای از مانیتورها با ۲۴۰ ×۲۴۰ پیکسل و یا ۴۸۰ × ۴۸۰ پیکسل وجود دارند و دسته‌ای دیگر با ۴۸۰× ۸۰۰ پیکسل عرضه می‌شوند. پرطرفدارترین سایزها برای مانیتور ماشین خودروهای شخصی، ۶ تا ۷ اینچ است‌.
  • همانطور که در کاربرد مانیتور ماشین اشاره کردیم، مانیتورها قابلیت پخش صدا و تصویر را دارند. برخی از مانیتورها قابلیت پشتیبانی از هردو را دارا هستند اما برخی دیگر صرفاً صوت و یا تصویر را پشتیبانی می‌کنند. در هنگام خرید مانیتور ماشین باید با توجه به نیازتان، مانیتور مناسب را انتخاب نمایید.

پیشرفت تکنولوژی و امکانات، راه خود را به خودروها باز کرده است و هر روز شاهد امکانات و تکنولوژی‌های شگفت انگیزی در خودروها هستیم. مانیتور ماشین یکی از تکنولوژی‌هایی است که به خودروها اضافه شده است و به مرور زمان نیز نقش پررنگ‌تری را در کنترل خودرو بر عهده می‌گیرد. شما هم می‌توانید با خرید مانیتور ماشین در اصفهان، این امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص را به خودروتان اضافه کنید و از رانندگی با ماشین‌تان لذت ببرید. آی سون فروشگاه مانتیور خودرو و لوازم جانبی خودرو می باشد که از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است و به سراسر ایران از جمله اصفهان ، شیراز ، تبریز فروش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *