مانیتور

مانیتور ماشین مشهد

ضبط و مانیتور ماشین اروپایی

ضبط و مانیتور ماشین داخلی

ضبط و مانیتور ماشین کره ای

ضبط و مانیتور ماشین ژاپنی

مانتیور خودرو مشهد یک وسیله کاربردی است که به عنوان آپشن روی خودرو قرار می گیرد. با این حال خودروسازان ایرانی برای کاهش هزینه های تولید مانیتور خودرو و آپشن های دیگر را حذف می کنند و باید جداگانه این آپشن ها خریداری شود.مانیتور باعث بخشیدن زیبایی به کابین خودرو می شود و پر از امکانات جور با جور می باشد. مانیتور های خودرو مدل های مختلفی دارند و بر اساس نوع ماشین ، محل قرار گیری ، سیستم عامل دسته بندی می شوند. مانیتورهای خودرو دارای صفحه نمایش لمسی هستند و در بعضی از مدل ها مانیتور فاقد صفحه نمایش لمسی است و از دکمه برای کنترل مانیتور استفاده می شود. با آی سون اتو همراه باشید تا با مانیتور خودرو و تاریخچه آن آشنا شوید.

تاریخچه مانیتور خودرو:

خودروساز مشهور ایتالیایی بیوک در سال 1986 تصمیم گرفت در راستای هدف خود که  بیوک را برندی لوکس و پیشرو به همه دنیا معرفی کند نسل هفتم خودرو ریویرا با آپشن های جذابی همچون مانتیور خودرو عرضه کند . با عرضه این خودرو و استقبال زیاد از آن باعث شد خودروسازان دیگر به فکر اضافه کردن ضبط مانیتور دار به خودروها بشوند. استقبال زیاد باعث شد مانیتور خودرو مشهد از آپشن لوکس تبدیل به یک وسیله کاربردی در اکثر ماشین های امروزی بشود.

انواع مدل مانیتور خودرو:

همانطور که در بالا اشاره شد مانیتورهای خودرو دارای مدل های مختلفی هستند که بر اساس سیستم عامل ، نوع خودرو و محل قرار گیری دسته بندی می شوند. مانیتورهای خودرو بر اساس سیستم عامل به دو دسته مانیتور اندرویدی و ویندوزی تقسیم می شوند و در ادامه مطلب در مورد سیستم عامل مانیتور خودرو مشهد بیشتر توضیح داده ایم . هر ماشین با توجه به ابعاد و شکل کنسول جلویی نیازمند یک شکل خاص مانیتور است و به همین دلیل هر ماشین مانیتور خودررو مخصوص به خود را دارد. آخرین دسته بندی که برای مانیتور ماشین مشهد استفاده می شود محل قرار گیری مانیتور است. در خودرو سه مکان وجود دارد که مانیتور های خودرو در آنجا قرار می گیرد. در مکان اول مانیتور خودرو مشهد در میان کنسول جلویی ماشین قرار می گیرد و به این مانیتورهای خودرو مانیتور فابریک گفته می شود. مانیتور فابریک پرفروش ترین و معروف ترین مانیتور خودرو می باشد. مکان دوم ، مانیتور خودرو مشهد بر روی قسمت پشت سری صندلی های جلویی قرار می گیرد  و امکان استفاده از مانیتور برای افراد عقب خودرو فراهم می کند. به این نوع مانیتورها ، مانیتور های پشت سری گفته می شود. مکان سوم ، مانیتور خودرو در سقف ماشین قرار می گیرد و به اصطلاح مانیتور سقفی گفته می شود و بیشتر برای ماشین هایی با اتاق بزرگ مثل ون ، اتوبوس مناسب است.

آپشن ها:

با پیشرفت تکنولوژی مانیتورهای خودرو با کاربرد های کم تبدیل به مانیتورهایی با آپشن های جذاب مثل تماس تلفنی ، اینترنت ، مسیریابی ، مدیرت ماشین ، پخش فیلم و موسیقی و…. شدند. یکی از جذاب ترین آپشن های مانیتور خودرو استفاده از سیم کارت است. مانیتور خودرو امکان استفاده از دوربین در ماشین را فراهم می کند و در هنگام رانندگی ، دنده عقب و پارک کردن برای کنترل ماشین می توان از دوربین استفاده کرد. می توان از اپلیکشن های مختلفی همچون واتس آپ ، تلگرام ، اینستاگرام ، ویز ، نشان و…. روی مانیتور خودرو نصب و استفاده کرد. استفاده از بلوتوث در مانیتور های خودرو باعث شده است که گوشی موبایل خود را به مانیتور وصال کنید و اطلاعات مختلفی بین شان رد و بدل کنید.

سیستم عامل :

مانیتور خودر همانطور که گفته شد بر اساس سیستم عامل به دو دسته مانیتور اندروید و مانیتور ویندوز تقسیم می شود. مانیتور اندروید دارای امکانات نرم افزاری زیادی نسبت به مانیتور ویندوز است. فرق مانیتور اندروید با ویندوز را می توان در پشتیبانی از نرم افزارها دانست. مانیتورهای اندرویدی مثل موبایل ها از انواع فروشگاه های نرم افزاری مثل گوگل پلی و بازار پشتیبانی می کند و می توان از انواع اپلیکشن مثل مسیر یاب ها ، شبکه های اجتماعی و…. استفاده کرد.

سخت افزار:

مانیتور خودرو حاوی سخت افزار های گوناگونی مثل CPU ، RAM ، ROM ، HIFI ، SCREEN ، GPS و…. تشکیل شده است. در مانیتور های خودرو عموما از سی پی یو های شرکت اینتل و مدیاتک استفاده می شود. بعضی از مانیتور های خودرو از مسیر یاب جهانی پشتیبانی می کنند و در مسیر یابی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. سیم کارت یکی از آپشن های مانیتور خودرو محسوب می شود که امکان تماس و اتصال به اینترنت را فراهم می کند.

نمایشگر مانیتور خودرو:

در ادامه مقاله به نمایشگر مانیتور می پردازیم. نمایشگر ها مدل های مختلفی دارند و دسته بندی هایی برای نمایشگرها وجود دارد. یک نوع مانیتور خودرو به نام مانیتور wide وجود دارد که همانطور از اسمش معلوم است به مانیتورهای عرض گفته می شود و از نسبت تصویر بالایی برخود دار است. این نوع مانتیورها در خودروهای سنگین کاربرد دارد. نوع دیگر نمایشگر ها ، نمایشگر crt است. این مانیتور ها دارای یک لامپ اشعه کاتدی است. به دلیل استفاده از لامپ کاتدی این نوع نمایشگر برق زیادی مصرف می کند و صفحه نمایش از کیفیت پایین برخود دار است. نسل جدید نمایشگرها دارای پنل های مختلفی مانند LED و  LCD است که متداول ترین نوع پنل LCD می باشد. پنل LCD به دلیل کیفیت عالی صفحه نمایش و قیمت مناسب در اکثر مانیتورهای خودرو مشهد مورد استفاده قرار می گیرد. مانیتور های LCD بر خلاف مانیتور های CRT برق کمتری مصرف می کنند و از طول عمر بالایی برخود دار هستند. نمایشگر ماشین ها دارای کیفیت HD ، FULL HD است.

سعی کردیم در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد مانیتور خودرو مانند تاریخچه ، مدل های مختلف ، آپشن ها ، سیستم عامل ، سخت افزار و نمایشگر مانیتور خودرو صحبت کنیم تا با توجه به این طلاعات مشتریان عزیز دید بهتری نسبت به مانیتور خودرو داشته باشند. فروشگاه آی سون اتو وارد کننده و فروشنده انواع مانیتور خودرو ، مانیتور اندروید ، مانیتور فابریک ، مانیتور VOXX در ایران می باشد و به سراسر ایران از جمله مشهد ، شیراز ، تبریز ، اصفهان فروش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *